vineri, 5 martie 2010

Jurnal de calatorie - Norvegia - Skjetten

Hellouu la lume ...

N-am mai scris de mult, poate pentru ca nu am apucat sa raman un an in Franta sau poate pentru ca nu am avut timp sau dispozitie. Si cum proiectul de 365 +/- in Franta nu a putut fi finalizat m-am hotarat sa transform blog-ul intr-un jurnal de calatorii. Si cum ultima calatorie peste hotarele tarii a fost in Norvegia o sa va povestesc putin despre aceasta calatorie.

Totul a inceput intr-o zi de luni in care aveam programate nu mai mult nici mai putin de 3 zboruri pentru a ajunge pe aeroportul din Oslo.
Am decolat de la Cluj spre Bucuresti unde aveam urmatoarea legatura catre Amsterdam. Pana aici nimic interesant, doar lucruri normale.
Ajuns in Amsterdam observ spre surprinderea mea ca exista un aeroport si mai incalcit ca Charles de Gaulle. Toate anunturile sunt pe niste tft-uri de vreo 81 diagonala pe care cu usurinta le confunzi cu panouri publicitare si nu le acorzi importanta. Portile de imbarcare nu au o succesiune logica iar semnele nu sunt pozitionat exact unde trebuiesc. De exemplu la iesirea la care m-a lasat avionul de bucuresti erau mentionate numai portile de la 10 la 59 spre stanga. Cum am vazut asta m-am hotarat sa o iau in directia aceea crezand ca vor continua pana la poarta 66. Dupa 10 minute de mers prin aeroport ajung la capat si surpriza .... aeroportul se termina cu poarta 59. Deabia cand m-am intors am vazut ca pe partea opusa a pancardelor dupa care ma orientam eu scriau ca poarta 66 e taman in directia opusa, adica in dreapta.

Intr-un final dupa ce s-a intarziat si imbarcarea vreo jumatate de ora ajung la Oslo unde cum nu ma astepta nimeni pe la 23:40 noaptea am luat un taxi spre hotel. O calatorie de ~30 de km m-a costat ~920 NOK = ~ 410 lei = ~100 euro. Pe drum ma uitam la aparatul de taxare si nu imi venea sa cred.

Hotelul foarte fain. O veche inchisoare tranformata in hotel, amenajare facuta cu gust si eleganta. In interior mobilierul si ornamentele sunt in stil clasic si foarte bine intretinute. Poze gasiti aici :

Hotel Stav Gjestegard

Norvegienii stau foarte bine la limba engleza. Daca stii engleza te descurci foarte bine indiferent de locul in care te afli. Sunt prietenosi dar mai putin ospitalieri (in sensul ca nimeniu din cei de la firma nu m-au invitat la un tur de Oslo).

Poze cu casele lor si imprejurimile din orasul Skjette, oras in care am fost cazat aveti aici :

Poze case si imprejurimi Skjette

Ce pot spune mai mult este ca e o tara foarte scumpa dar care are si salarii pe masura. Cam atat despre Norvegia si aceasta "excursie" pentru ca nu am vizitat prea mult. Programul meu zilnic era hotel - serviciu - hotel.

PS: sfatul meu in legatura cu taxiurile, in caz ca aveti drum pe acolo si doriti sa apelati la aceste servicii, este sa va faceti rezerare cu o zi inainte. Drumul de intoarcere de la hotel la aeroport dupa ce am facut rezervare, m-a costat ~415 NOK.

Niciun comentariu: